سئو و بهینه سازی سایت | خرید بک لینک

مقالات سئو و بهینه سازی سایت | بک لینک چیست؟ | خرید بک لینک

سئو و بهینه سازی سایت | خرید بک لینک

مقالات سئو و بهینه سازی سایت | بک لینک چیست؟ | خرید بک لینک

در مورد یو پی اس چه می دانید ؟


 اگر دوست دارید یو پی اس (UPS) را بشناسید تا آخر این مقاله با ما باشید...

 

به زبان ساده تر بخوام در موردیو پی اس به شما توضیح بدم اینکه وقتی شما با رایانه خود کار می کنید وقتی برق خونه قطع میشه

اگر در حال تایپ باشید و آن را سیو نکرده باشید کل مقاله از بین رفته و باید دوباره مشغول تایپ شوید ولی اگر در این مسیر یک  یو پی اس قرار می گرفت برق کنتور قطع میشد  یو پی اس وارد مدار گشته و از برق آن می توانستید استفاده کنید

بنا به مدل های  یو پی اس، نگهداری برق شان متفاوت است

با توجه به توضیحات فوق نمی توان تصور کرد بدون وجود  یو پی اس در سرور های مخابرات یا بیمارستان چه خسارات جبران ناپذیری به این مجموعه ها تحمیل می شد 

اکثر کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند  یو پی اس را می‌شناسند زیرا آنها اطلاعاتی ارزشمند و یا حداقل چند ساعت کار خود را بخاطر قطع برق از دست داده‌اند و به این دلیل یو پی اس در نظر عموم کاربران دستگاهی است که موجب می‌شود با قطع برق، کامپیوتر خاموش نشود. ولی کاربردهای  یو پی اس فراتر از این تصورات می باشد.

 یو پی اس به معنی منبع تغذیه بدون وقفه است. این دستگاه مستقل از اینکه برق ورودی وجود داشته باشد یا خیر برای مدت محدودی برق مورد نیاز برای استفاده دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، ادوات پزشکی و تجهیزات امنیتی و… را تامین می‌کند.

همچنین شرایط برق ورودی را از نظر سطح ولتاژ، تغییرات ولتاژ و جهش‌های ناگهانی بهبود می‌دهد. 

در صورتی که  یو پی اس هوشمند باشد علاوه بر تامین برق، می‌تواند دستگاه‌های متصل به خود را در زمان مناسب و به طرز صحیح خاموش نماید. در مورد اهمیت استفاده از یو پی اس می توان به این نکته اشاره کرد که بیشتر از ۴۰ درصد مشکلات از بین رفتن اطلاعات، به مشکل قطع برق بر می‌گردد.

 

قیمت  یو پی اس ها نسبت به توان خروجی‌شان قابل افزایش است، یعنی اگر توان خروجی افزایش یابد قیمت آن نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. لذا اگر در یک شرکت یا سازمان تعدادی کامپیوتر وجود دارد و قصد این است که آنها را به  یو پی اس مجهز کنیم، بهتر است یک یو پی اس کوچک در محل هر کامپیوتر نصب شود، همچنین با استفاده از تعدادی  یو پی اس کوچک در صورت بروز مشکل، دامنه آن به یک کامپیوتر محدود می‌شود و کل شبکه ما دچار اختلال نمی‌گردد.


 یو پی اسها از یکی از فناوری‌های زیر استفاده می‌کنند:

۱- آف لاین 

در این نوع  یو پی اس مصرف کننده بصورت عادی از برق شهر استفاده می‌کند.

و به محض قطع برق  یو پی اس وارد مدار شده و برق رسانی به مصرف کننده  را شروع می کند. 

۲- لاین اینتراکتیو (Line Interactive)

این نوع از یو پی اس مجهز به ترانس افزاینده و کاهنده جهت ثابت نگهداشتن ولتاژ برای دستگاه مصرف کننده، هنگام قطع برق ورودی، که بدون وقفه‌ برق مطلوب و مورد نیاز مصرف را تامین می‌نماید.

دبل کانورژن (آن لاین)

در این مدل دستگاه‌های مصرف کننده همیشه از برق ثابت و فیلتر شده خروجی  یو پی اس بهره می‌برد، با کمک تکنولوژی آن لاین در اینگونه  یو پی اسها که از کیفیت و حساسیت بالایی برخوردارند می‌توانیم جهت دستگاه‌های فوق العاده حساس آزمایشگاهی، نظامی و… استفاده کنیم. طبق استاندارد، یک برد مجهز به میکروپروسسور فوق العاده حساس دائما ولتاژ و جریان ورودی را کنترل می‌کند.

 


باطری قسمت مهمی از یک دستگاه  یو پی اس است. باطری امکان ذخیره سازی توان الکتریکی مستقیم را از طریق یک فرآیند شیمیایی فراهم می کند. ساختار شیمیایی باطری‌ها موجب حساسیت آنها به حرارت است. گرم شدن باطری ظرفیت ذخیره سازی توان الکتریکی و همچنین عمر باطری را کم می‌کند.بطوریکه افزایش حرارات رابطه معکوسی با عمر باطری دارد. با افزایش حرارت محیطی که باطری در آن قرار دارد به ازای هر یک درجه افزایش حرارت عمر باطری ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. حرارت ایده آل برای باطری بین ۲۲ تا ۲۵ درجه است که حرارت ایده آل محیط‌های کاری هم هست. لذا نگهداری باطری در خارج از محیط کاری معمولاً توصیه نمی‌شود.


تصور عمومی بر این است که  یو پی اس خارجی همیشه بهتر اما گرانتر است.ولی امروزه بسیاری از تولید کنندگان داخلی  یو پی اس با استفاده از فناوری روز این صنعت دستگاه‌هایی را عرضه می‌کنند که گاهاً قسمت عمده تجهیزات آنها در خارج از ایران و بخصوص در چین تولید می‌شود.  یو پی اسهای ایرانی به‌علت استفاده از باطری‌های تازه‌تر معمولا مشکل کمتری با باطری دارند. اما لزوما ارزان‌تر نیستند.

از طرف دیگر  یو پی اسهای خارجی نیز به علت تولید در مقیاس بسیار وسیع امروزه با قیمت بسیار مناسب در داخل کشور قابل تهیه هستند.


منبع : متخصص سئو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.